niedziela, 17 kwietnia 2011

Czy dom może być samowystarczalny?

Od dłuższego czasu szukam technologii do budowy własnego domu.
Ponieważ uważam że dom powinien być przyjemny do mieszkania więc szukałem technologii ekologicznych.
Po kilku latach takich poszukiwań i eksperymentów udało mi się znaleźć dużo takich technologii, ale najbardziej dręczyła mnie świadomość,  że postawienie domu to dopiero początek "udręki" dla mnie i Ziemi. Zaczyna się eksploatacja a z nią związane koszty: prąd, woda, gaz, ogrzewanie, a co za tym idzie wyniszczanie Ziemi.

Kiedy dowiedziałem się że, można postawić dom który nie czerpie z zewnątrz aby jego mieszkańcy mogli normalnie żyć postanowiłem podzielić się tym z innymi.

I założyłem ten blog.
Mam zamiar publikować w nim nie tylko informacje na temat Earthship'ów ale i inne które pomagają uczynić dom szmowystarczalnym.

Eartship to rodzaj domów których powstało już ponad 2000 w USA (pierwsze około 30 lat temu) i dziesiątki poza stanami. W Unii Europejskiej jest ponoć już kilkadziesiąt (będę na blogu podawał info o kolejnych znalezionych).
Eartship'y to ziemianki które posiadają właśnie systemy wytwarzania prądu, zbierania deszczówki i jej wykorzystania, samo-ogrzewające się (nie potrzebują energii z zewnątrz takiej jak prąd, gaz,drewno, węgiel - nie mają CO - nawet przy -35 stopniach Celsjusza)

No to zaczynamy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz